fbp

Úszás

Gyermekbolygó Magánóvoda Veszprém » Hasznos cikkek » Úszás

Úszás

 

„Ép testben, ép lélek.”

Az úszás egy olyan sportmozgás, amelyet egész életünk során űzhetünk. Mindemellett egyike a legrégebbi versenysportoknak, s mint ilyen minden bizonnyal egyidős az emberiséggel. Hazánkban az úszás számít az egyik legismertebb és legnépszerűbb sporttevékenységnek.

Számos jelentős és tagadhatatlan előnye nagyon sokak által ismert. A test minden izmát foglalkoztatja és erősíti, az úszómozgás végzése közben egyszerre és alaposan megmozgatja. Jelentősen javítja a testtartást, a rehabilitációs folyamatoknál a legtöbbször ajánlott mozgástevékenység. A víz ellenállása miatt lényegesen intenzívebb munka végezhető vízben végzett mozgásoknál, mint a szárazföldön.

Ez az a sport, amit szabadidős elfoglaltságként, sporttevékenységként, vagy egészségügyi célból is lehet űzni. A kondicionális, koordinációs képességeket fejleszti, a ritmusérzék javul általa. A rekreációs folyamatok egyik legfőbb eszköze.

A motoros tanulási-tanítási folyamat tág értelmezése az úszásoktatásban a komplex ciklust jelenti, tehát magába foglalja a vízhezszoktatás és az úszásoktatás feladatait is. A folyamat szűk értelmezése ebben az esetben egy elsajátítandó oktatási feladatot jelent (pl. gyorsúszás lábtempó megtanítása). Mindkét értelmezésben a folyamatot együtt kell értelmezni és kezelni a kognitív fejlesztés lehetőségével, feladataival (tudatosítás).

 

Fejlesztő hatásai:

  • idegrendszer: önkéntelen figyelem és szándékos figyelem
  • az érzékszervek:
    • látás / a víz alatti világ megismerése, tájékozódás /
    • hallás / uszodai zajok, figyelem, /
    • szaglás és ízlelés / uszodai szagok és a víz íze /
    • egyensúlyozás / közép és belső fül – egyensúlyszerv /
    • bőrérzékelés, testérzés, tapintás
    • hőszabályozás /a víz és levegő hőmérséklete /
    • reflexek / függőleges nyaki beállítódási reflex – hátonsiklás /
    • szemhéjzáródási reflex – víz alá merülés
    • légzés / helyes ki és belégzés – alapfeladat!! /
  • lelki tényezők: téri tájékozódás / az „én” elhelyezkedése a térben / időészlelés és emlékezet fejlettsége érzelmek
  • szociális tényezők: mikro- és makro környezeti hatások / társak hozzáállása, szülők szociális helyzete, környezet, esélyegyenlőség

 

(Forrás: http://www.irisro.org/pedagogia2014januar/0308TovariFerenc-PrisztokaGyonyver-TovariAnett.pdf)

« Vissza

Tartalom: Gyermekbolygó Veszprém | Tárhely: ATW | Motor: WordPress | Sablon: Netstilus | Kinézet: K@tilla | Statisztika: MonsterInsights | AntiSpam: AKISMET + reCAPTCHA

Felhívjuk a figyelmét, hogy az oldal „cookie”-kat (sütiket) használ és statisztikai adatokat gyűjt a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. Fontos tudni, hogy ezek az adatok névtelenek. Weboldalunk használatával Ön beleegyeik a cookie-k használatába. Ha mégsem szeretné ezt elfogadni, akkor az internetböngésző beállításainak megváltoztatásával a sütik küldése letiltható!


Az oldal használatával elfogadja az adatkezelési tájékoztatónkat. Az oldalt a Google ReCAPTCHA szolgáltatása védi, így a Google adatkezelési tájékoztatója és felhasználási feltételei is irányadóak.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply as well as our data privacy policy.

2000 - 2023 © Gyermekbolygó Magánóvoda Veszprém